Protecţia consumatorului de literatură contemporană românească-George Vasilievici

o inițiativă care dorește a veni în sprijinul cititorului -Recenzii

Sex cu femei. Suciu & Dancus

Pe Adrian Suciu(prima fotografie de jos) il stiu de demult, am lucrat in cadrul aceluiasi trust, „Monitorul”, care avea o retea de publicatii locale puternice cu mai bine de zece ani in urma. El era redactor-sef la cotidianul „Monitorul de Cluj”, eu ocupam aceeasi functie la saptamanalul „Monitorul de Somes”. Tehnoredactarea publicatiei o realizam la colegii de la Cluj si astfel discutam aproape saptamanal cu Adi. Ma intreba ce „bombe” am in sumarul revistei, sporovaiam despre femei, despre poezie, injuram colorat politicienii. Eram intransigenti, pamfletari aproape kamikadze, alergici la duplicitate si prostie.

Intr-o asemenea zi, fiind gata cu lucrul, l-am zarit pe Adi intrand cu intarziere in redactie, cam abatut. Am dat sa-l felicit, publicase de trei-patru zile „M-am saturat de Romania”, de Sabin Gherman, in „Monitorul de Cluj”, iar textul a dezlantuit cunoscutul scandal, urmat de luari de pozitie isterice in Parlament, anchete politienesti si ale SRI, cereri de arestare, si i-am spus ca am pus si eu pe prima pagina pamfletul si ca am scris un editorial in care ma solidarizam cu Gherman.

Suciu m-a luat deoparte si mi s-a destainuit ca l-a sunat Sorin Ovidiu Vantu, proprietarul trustului, care l-a amenintat ca-l da afara pentru publicarea pamfletului lui Gherman. „Asa o sa ne dea sigur afara, daca-l dai, pe amandoi. O sa creada ca ne-am inteles”, a mai spus Adi. Am mai fumat impreuna la o cafea, nu stiu daca am baut si o votca, si am refacut revista. Acesta era Adrian Suciu. Avea gustul provocarii in sange. Si-l are, nu l-a pierdut,desi a ajuns expert parlamentar, cum il are si subsemnatul.

Cu Stefan Doru Dancus nu tin minte sa ma fii intalnit fizic. El sustine ca ne-am vazut la Bistrita prin anii ’90. I-am citit poemele prin reviste de-a lungul anilor. Si-l consider prieten dupa discutiile si luarile de pozitie comune pe care le-am avut pe net. E un solitar cu puseuri de expansivitate, director al revistei literare intitulate nimerit „Singur”.

Continuarea aici http://townportal.ro/carti/edituri-tritonic/adrian-suciu-stefan-dor…

Autor Alexandru Petria,

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

