Protecţia consumatorului de literatură contemporană românească-George Vasilievici

o inițiativă care dorește a veni în sprijinul cititorului -Recenzii

CarteaCartea Recordurilor „Muntele meu, Carmel”-Culegere de texte antologice şi inedite de Bianca Marcovici

CarteaCartea Recordurilor „Muntele meu, Carmel”Culegere de texte antologice şi ineditede Bianca Marcovici

 

Bianca Marcovici este o poetă cu vechi state de serviciu, în anul 1991 când a emigrat în Israel, împreună cu familia,era deja un nume cunoscut pe plaiurile Iaşului.De aceea nu ne surprinde când ea apare în public, în faţa cititorilor,cu un nou volum. Acum a venit rândul unei cărţi care conţine ceva nou: jumătate e dedicată poeziei, iar jumătate prozei.Pentru că trebuie să vă spunem că, deşi Bianca e recunoscută ca poetă, ea scrie bine şi proză scurtă, mai ales întâmplări autentice şi memorii.Până acum Bianca a editat 24 de cărţi şi fiind foarte activă colaborează la ziare şi reviste literare din România, publică în presa din Israel şi România, şi-a alcătuit un program personal la internet.„Istoria” Biancăi numără şi câteva premii importante, printre care „Benjamin Fundoianu” pentru întreaga ei operă poetică,care i-a fost acordat de „Asociaţia Scriitorilor Israelieni de LimbaRomână”.Prin „Muntele meu, Carmel”, Bianca Marcovici lansează o nouă editură, cea a „Revistei Familiei” care – sub aspect grafic– i-a realizat o carte la nivel remarcabil, ceea ce va deschide gustul tipăririi lucrărilor şi altor scriitori. Desigur însă ne interesează esenţa cărţii, nu numai aspectul ei plăcut. În prima parte a volumului intitulată „Poezii în proză” autoarea ne povesteşte marea ei dragoste pentru muntele de la Haifa, pe care-l adoră. În poezia„Muntele Carmel” – care a suportat pe parcursul anilor câteva incendii– poeta spune: „Am pipăit fiecare rămurică să caut puţină verdeaţă/ câţiva în locurile albe, atât de fără viaţă”. În concepţia autoarei verdele de pe Carmel trebuie să rămână veşnic viu. Dar în „Muntele meu, Carmel”, ea spune: „Eu văd verde înaintea ochilor, / Chiar şi starea de deşert/ de pe muntele meu ars de soare/ e un fel de verde crud”. Şi în poezia „Israelul tău” nu uită să exclame: „Am strâns muntele Carmel în braţe.”Partea a doua a volumului „Note şi povestiri” cuprinde câteva schiţe care au fost publicate în reviste, dar desigur că trebuie să-şi găsească un loc în carte fiind sensibile, interesante, atrăgătoare.Ne referim în special la „Premeditare”, „Concert la Haifa”, „Eu am prieteni evrei, cum pot să fiu antisemit?”, „După 25 de ani”. Repet, proza Biancăi Marcovici se ridică la nivelul poeziei, dea ceea, volumul „Muntele meu, Carmel” e bun şi atractiv. BiancaMarcovici iubeşte şi muzica, dă farmec scrisului ei, parcă transformând totul în cântec.

G. Mosari

 

ataşat ”Revista Familiei”(Israel)- Magazin săptămânal -Anul 45 – NR. 2298

Redacţia şi Administraţia:Revista FamilieiP.O.Box 7159Rishon Letzion 75171 Israel

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

