Protecţia consumatorului de literatură contemporană românească-George Vasilievici

o inițiativă care dorește a veni în sprijinul cititorului -Recenzii

Ioan Es Pop despre „Bărbatul la 40 de ani”

Sunt vreo douăzeci şi cinci de ani buni de când l-am întâlnit pentru prima oară pe Ştefan Doru Dăncuş. Ne-am cunoscut chiar în casa părinţilor lui, după ce, vreo doi ani de zile, tot auzisem vorbindu-se despre el ca despre un foarte promiţător poet tânăr, ajuns celebru graţie cenaclului din Borşa.
Cred că am vorbit mult în serile în care ne-am întâlnit la Ieud, cam tot atât de mult pe cât am băut. Nopţile pe atunci erau mult mai lungi.
În 1989, eu m-am autoexilat la Bucureşti, iar la un moment dat Dăncuş a venit şi el spre sud şi, în cele din urmă, s-a stabilit la Târgovişte. Ne-am reîntâlnit, mi-a dat cărţile lui, iar după o vreme mi-a spus că lucrează la un roman tare, „Bărbatul la 40 de ani”.
L-am invitat să publice fragmente din el în Ziarul de Duminică şi astfel am devenit, probabil, primul cititor al acestui roman, pentru că, înainte de a da spre publicare episoadele, eram obligat profesional să le citesc, obligaţie care a devenit repede o încântare.
Şi mai încântat am fost atunci când colegii mei au scos în faţă, pe prima pagină a Ziarului Financiar online, unul dintre cele patru episoade ale romanului de faţă. Episodul respectiv a fost vizitat în două zile de peste patru mii de cititori, fapt ce a devenit un record de audienţă pentru materialele culturale care s-au perindat în doi ani şi ceva pe la Ziarul Financiar şi Ziarul de Duminică.
Îi urez acestei cărţi tot pe atâţia cititori pe hârtie!
Autor Ioan Es Pop

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

