Protecţia consumatorului de literatură contemporană românească-George Vasilievici

o inițiativă care dorește a veni în sprijinul cititorului -Recenzii

Emilian Marcu: Fotografia absenţei mele

VITRINA CĂRŢILOR

 

Rodian DRĂGOI, Fotografia absenţei mele,

Editura Amurg sentimental, 92 p.

          Prin această carte, Fotografia absenţei mele, destinul liric al lui Rodian Drăgoi se limpezeşte definitiv dând la iveală un poet sensibil, bântuit de umbra amintirilor, fiind conştient că: „mama poartă tot timpul cenuşa cu sine” pentru că: „în grija ierburilor îmi voi lăsa trupul”.

Continuând poezia „sudistă” cultivată cu mare succes de Zaharia Stancu, Dimitrie Stelaru sau de Ştefan Mitroi, Rodian Drăgoi ştie să construiască un univers sensibil, un univers al câmpiei mereu gata să ne cotropească: „Mă-ntorceam târziu acasă / prin lumină de mireasă / toată noaptea mă-ntorceam / toată noaptea n-ajungeam / când eram când nu eram / prins în hamuri tot trăgeam” (Carul cu lacrimi, p. 6).

Poet al metaforelor venite în cascadă, Rodian Drăgoi ştie să-şi construiască din acest material o punte între copilărie şi maturitate, o punte de rouă pe care încearcă să călătorească marţial.

Fotografia absenţei mele este o carte de maturitate creatoare, o carte de dragoste şi tristeţe, pentru că autorul ca şi cititorul mereu este bântuit de: „Un nou tărâm mă caută prin păsări / acasă cântecul ca un prunc mă aşteaptă / umerii iubitei sunt parcă mai senini / dar unde mi-am uitat mâna dreaptă?” (Vâlvătăi de răcoare, p. 77).

Rodian Drăgoi, cu siguranţă, este un poet solar  al metaforelor abrupte, gata să-i mângâie sufletul spre întemeierea poemului. Fotografia absenţei mele este mesajul existenţei unui poet autentic.

 

Emilian Marcu

Convorbiri literare, anul CXXXIX, nr. 11(119), noiembrie 2005

Autor Rodian Drăgoi

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

