Protecţia consumatorului de literatură contemporană românească-George Vasilievici

o inițiativă care dorește a veni în sprijinul cititorului -Recenzii

Harul de Ada Ioana Raluca Baceanu

Descriere produs

Îngeri, demoni, fantome, mister și pasiune. Harul, primul roman paranormal romance din literatura română, urmărește transformarea lui Amy dintr-o adolescentă timidă și marginalizată într-una puternică și îndrăzneață. Aici este momentul când viața ei ia o întorsătură neașteptată și când convingerile și temerile din trecut pe care credea că le uitase încep să se adeverească. Tocmai când viața ei părea că devenise normală, dintr-o simplă dorință totul se schimbă. Misterele și secretele se adâncesc și sunt la ordinea zilei.
Harul, prima parte a trilogiei cu același nume, evocă viața adolescentei Amy de dinainte de dramatica schimbare și până la consecințele fatale pe care le poate avea contactul permanent cu Lumea de Dincolo. Rămâne de văzut dacă va reuși Amy să trăiască la granița subțire dintre cele două lumi…
 
Citate:
 
Cu o zi în urmă eram ceea ce numeam eu o adolescentă banală. Dorinţa mi se îndeplinise şi devenisem o adolescentă specială pentru că aveam acum nişte capacităţi extrasenzoriale dezvoltate destul de mult, îngrijorător de mult aş putea spune. Nu mă simţeam nebună, dacă poţi simţi când treci graniţa de la sănătos la nebun, aşa că nu aveam de gând să merg la un psihiatru. Probabil dacă i‑aş fi împărtăşit unui doctor povestea mea, aş fi putrezit într‑un spital de nebuni. Dar mai aveam o şansă, puteam să merg la preotul meu duhovnic. Poate că el ştia ceva în legătură cu asta…
Aş fi vrut că vacanţa să nu se mai termine. Aş fi vrut să nu fiu nevoită să merg la liceu. Aş fi vrut să nu dau ochii cu nimeni, să mă izolez de tot şi de toate. Era insuportabil acel har pentru mine. Ce era şi mai insuportabil şi greu de acceptat, era că acel har era o dorinţă pe care eu mi‑o pusesem şi mi se împlinise.
Acum fantoma începea să se apropie de mine. Eu mă depărtam încet, dar era în zadar pentru că ştiam că la un moment dat o să dau de un zid şi nu o să mai am unde să mă ascund, mai ales că Vlad ar fi putut foarte uşor să intre prin ziduri şi să mă găsească şi în gaură de şarpe. Însă, văzându‑l cum se apropie de mine, aşa, ca o fantomă, fără să îl văd cum păşeşte, ci doar plutind înspre mine, cu figura lui foarte expresivă care zicea „o să te învăţ eu minte“, mă făcea să transpir de frică. Nu mai eram deloc sigură de mine, ci doar de faptul că o să intru în bucluc foarte curând…
Din bibliotecă începură să cadă cărţi.
– Opreşte‑te! Nu mai arunca cărţile! Dacă intră cineva?
– Ceva nu e bine, zise Andrei groaznic de speriat.
– Da, Amy, zise Vlad, nu eu fac asta.
– Drace! Vin demonii, nu‑i aşa?
– E un semn, da, zice Vlad aruncând priviri speriate prin jur.
Pământul începu să se cutremure iar eu am simţit cum mă sufoc. Nu se putea să am în acel moment o criză de astm, nu se putea! Uite că se putea. Mi‑am căutat disperată Ventolinul în ghiozdan, în toată nebunia aceea, când cărţi începeau să cadă din bibliotecă şi băncile să se zguduie. Era înfiorător şi abia mai puteam să mă păstrez calmă. Andrei cel puţin, nu ştia ce să facă. Nu zicea nimic, doar se uita în jurul lui speriat şi încerca să înţeleagă ceva.
– Pentru numele lui Dumnezeu, Amy! Iubeşti o fantomă! E imposibil să fi fericită alături de el. Va veni o vreme când va trebui să treacă în Poartă. Nu va sta la nesfârşit pe lumea asta cu tine. Nu uita! zise Andrei furios.
Ceea ce avea să se întâmple am surprins cu încetinitorul. Am văzut o maşină cum se apropia în viteză de mine. Nu încetinea iar eu mi‑am simţit muşchii blocaţi. Eram blocată în propriul corp de propriile funcţii motorii care nu mai funcţionau. Am văzut doar cum maşina se apropie din ce în ce mai mult de mine. …
M‑am apropiat de el şi mi‑am apropiat buzele de ale lui. Am simţit cum un curent trece de la el spre mine, în întreg corpul meu şi cum o energie de la mine trece spre el. Nu era un sărut, cum erau cele de pe vremea când eram umană, vie, era altfel, ca şi cum întreaga noastră materie s‑ar fi amestecat şi ar fi devenit un corp, o singură entitate.
 
http://raluca-baceanu.blogspot.co.uk/
Ada Ioana Raluca Băceanu, poet, romancier, eseist. S-a născut pe data de 29 decembrie 1993, la Bucureşti. Absolventă a Colegiului Naţional Spiru Haret, studentă la Universitatea Bucureşti, Facultatea de Istorie. Debut absolut – 2009. Publică poezie în antologia Bal la palat, Editura Granada, 2010, proză în anto­logia Balaurul şi mioriţa, Editura Eagle Publishing, 2011, şi în antologia Dincolo de noapte, Editura Millennium Books, 2012.
 
Roman: Călătorie prin mintea unei adolescente, Editura EuroStandard, 2009, reeditat în 2010 la Editura Litera Internațional.
 
Eseu: Integrarea socială a persoanei maniaco-depresive.
 
Premii literare: Premiul I la Simpozionul Internaţional Adolescentul miop al lui Eliade în universul şcolii româneşti contemporane (2010), premiul I la Concursul Naţional Simboluri în universul cunoaşterii (2012), premiul I la Simpozionul Municipal Adolescenţii de azi pentru Europa de mâine (2012).

Single Post Navigation

One thought on “Harul de Ada Ioana Raluca Baceanu

  1. Pingback: Avem placerea de a anunta data oficiala a lansarii: Harul de Ada Ioana Raluca Baceanu-partener Cititor de Proza | Protecţia consumatorului de literatură contemporană românească-George Vasilievici

Lasă un răspuns

